Handelsbetingelser

1. GENERELLE OPLYSNINGER

Finn Sommer
Spindervej 8, 4, 17
8900 Randers C
Danmark

Telefon nummer: (+45) 4255-7608
E-mail adresse: post(a)finnsommer.dk
CVR/SE-nummer: 26551773

Sydbank Bank A/S
Konto nr. 7045-0001455664

Jeg tager forbehold for udsolgte varer, leverandørsvigt og forsinket leveringstid.

2. BETALING

Du kan betale ved Bankoverførsel til min konto i Sydbank A/S eller via MobilePay.

3. FRAGT

Jeg anvender PostNord som leverer tracking nummer til hver pakkeforsendelse.
Du kan vælge mellem MyPack Collect (Pakkeboks) eller MyPack Home (hjemlevering).
Leveringstiden på lagervarer i webshoppen er 1-3 dage.

4. FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos mig. Dette gælder ikke håndbyggede fiskestænger, der er bestilt ud fra kundens ønsker samt gælder ikke reparationer.
Fortrydelses fristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give mig besked om, at du vil fortryde dit køb.
Du kan også udfylde min standard fortrydelses formular og sende den på e-mail til post(a)finnsommer.dk. Du finder formularen nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give mig besked.

5. RETURNERING

Når du har givet mig besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til mig.
Du kan kontakte mig for at få tilsendt en returlabel du kan benytte. Returfragten vil da være gratis for dig.

6. INGEN FORTRYDELSESRET

DISSE AFTALER KAN IKKE FORTRYDES

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Levering af digitalt indhold, f.eks. downloads, som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes.

7. VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber eller den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købs beløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Jeg anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.

8. TILBAGEBETALING AF KØBS BELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker jeg det beløb, du hæfter for.

Jeg refunderer alle betalinger modtaget fra dig med undtagelse af eventuelle leverings omkostninger senest 5 hverdage fra den dag, jeg har modtaget din returnering af varerne.
Jeg tilbagefører automatisk pengene til din bankkonto, medmindre vi har aftalt andet.
Jeg kan tilbageholde betalingen, indtil jeg har modtaget varen, medmindre du sender mig dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Finn Sommer
Spindervej 8, 4, 17
8900 Randers C

Jeg modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Jeg modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav eller afsendt til pakkeshop og lignende.

9. REKLAMATIONSRET

Når du handler hos mig som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes oprette en reklamations sag eller kontakte mig, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Der kan forekomme et testgebyr på kr. 250,- hvis det indsendte produkt testes fejlfrit hos mig.

For brugte fiskestænger og for reparationer gælder reklamationsret på 3 måneder.
Særlige garanti- og reparations bestemmelser for stænger bygget af Finn Sommer kan læses her.

10. VARENS STAND VED REKLAMATION

Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, der evt. fulgte med.
Skader på varen forårsaget af betjenings- eller håndterings fejl, modifikationer eller groft misbrug er ikke dækket af reklamations retten.

Varen sendes til:
Finn Sommer
Spindervej 8, 4, 17
8900 Randers C

Jeg modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan bestille en returlabel hos mig.

11. KLAGE ADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte post(a)finnsommer.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
https://www.forbrug.dk/

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal på https://www.forbrugereuropa.dk/

12. STANDARD FORTRYDELSES FORMULAR

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Til Finn Sommer, Spindervej 8, 4, 17, 8900 Randers C, post(a)finnsommer.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer.

– Ordre nummer

– Bestilt den

– Modtaget den

– Dit navn

– Din adresse

– Din underskrift

– Dato

Senest opdateret 01/12-2020